preskoči na sadržaj

Osnovna škola Šestine Zagreb

 

 

Spremnost za školu je stanje djeteta u kojem se ono može podvrgnuti procesu

odgoja i obrazovanja na način koji odgovara radu u školi.

Nespremnost za to može biti potpuna ili djelomična, trajna ili ograničena, a

uzrokovana je najčešće oboljenjima, težim oblicima premorenosti, usporenog ili

neadekvatnog sazrijevanja živčanog sistema.

Spremnost za školu širok je pojam, a obuhvaća i pojam zrelosti koji podrazumijeva

takvo stanje djeteta koje mu dopušta da na osnovi razvojnog stupnja svojih

psihofizičkih sposobnosti uspješno djeluje u školskom radu.

Uglavnom se misli da zrelost za školu ovisi o godinama djetetova života što je

regulirano i zakonskim propisima. Naš zakon propisuje da dijete postaje školski

obveznik kad napuni 6 godina života (do 31. ožujka tekuće godine).

Naravno da kronološka dob ne može biti jedini prihvatljivi kriterij zrelosti za školu, već

to mora biti i određeni stupanj djetetove psihofizičke razvijenosti. Sva se djeca ne

razvijaju jednako brzo već među njima postoje velike individualne razlike.

Znanja i vještine koje dijete treba imati razvijene prije polaska u školu obuhvaćaju

grafomotoričke vještine, prostorni odnosi, vremenski odnosi, brojevno poimanje,

boje, govorna zrelost, predčitalačke vještine, koncentracija i emocionalnu i socijalnu

 



GRAFOMOTORIČKE VJEŠTINE:

-fleksibilnost šake i prstiju, jasna linija, adekvatnog pritiska

-po uzorku povlačiti linije od crte do crte, od točke do točke, ravne, kružne i

valovite linije

-precrtava geometrijske likove: krug, kvadrat, trokut, romb

 



PROSTORNI ODNOSI:

-razumijevanje prostornih odnosa: gore, dolje, ispred, iza, na, u, ispod, iznad

-usvojena je orijentacija na tijelu (desna/lijeva ruka, desna/lijeva noga, desno/

lijevo oko), u prostoru (što je desno od djeteta, a što lijevo, zna odrediti smjer), na

papiru (što je na desnoj strani papira, a što na lijevoj, sredina papira)

 



VREMENSKI ODNOSI:

-razumijevanje vremenskih odnosa: prije, poslije, jutro, podne, večer, prije podne,

poslije podne

-poželjno je poznavanje dana u tjednu te godišnjih doba



BROJEVNO POIMANJE:

-brojanje od 1 do 10 te od 10 do 1

-snalaženje u pojmovima: više, manje, oduzmi, dodaj

-uspoređivanje dva skupa (gdje ima više, a gdje manje); dijete zna da se

dodavanjem skup povećava, a oduzimanjem smanjuje

-povezuje brojku uz količinu (npr. broja 5= 5 elemenata)

-mjereći može usporediti koji su predmeti duži, veći, širi

-prepoznaje i imenuje boje: žuta, zelena, crvena, plava, bijela, crna, smeđa



GOVORNA ZRELOST:

-pravilno izgovara sve glasove (dozvoljeno je umekšano izgovaranje nekih

glasova zbog ispadanja mliječnih zubi)

-pravilno se gramatički izražava (koristi množinu, jedninu, zamjenice, govori

pravilno u rodu i padežu), složenim rečenicama

-razumije i slijedi verbalne upute

-zna prepričati kraći događaj ili priču u logičnom slijedu (početak-sredina-kraj)



PREDČITALAČKE VJEŠTINE:

-prepoznaje i imenuje s kojim glasom počinje i s kojim glasom završava riječ

-zna imenovati riječi na zadani glas

-zna prepoznati je li zadani glas na početku riječi, na kraju ili u sredini

-zna rastaviti jednostavne riječi na glasove( npr. NOS- N-O-S)

-od pojedinih glasova zna sastaviti jednostavnu riječ (npr. O-K-O, M-A-M-A)

-prepoznaje simbole nekih slova i brojki



KONCENTRACIJA:

-na zadatku se može zadržati 15-20 minuta, dok trajanje igre može biti i 60 minuta

uz kratke otklone pažnje



EMOCIONALNA I SOCIJALNA ZRELOST:

-može kontrolirati burno izražavanje emocija (ljutnju)

-motivirano je za sudjelovanje u društvenim igrama (memori, čovječe ne ljuti se i

sl.), poštuje pravila igre

-pokazuje interes za igre na papiru, motivirano je za dobar uradak

-može se strpiti i pričekati da zadovolji svoje potrebe

-veseli se uspjehu, podnosi neuspjeh i pokušava ponovno

-samostalno je u brizi za sebe (odijevanje, odlazak na WC, hranjenje)

-surađuje s vršnjacima i dogovorom rješava manje sukobe

-poštuje dogovorena pravila

-otvoreno je i komunikativno i zna se zauzeti za sebe

-koristi se frazama kulturnog ophođenja (pozdrav, molim, hvala, izvoli, oprosti).

Prije upisa u školu obvezan je komisijski pregled u školskom dispanzeru kod

liječnika i u školi kod pedagoga, logopeda i učitelja. Informacije o rasporedu

pregleda i upisa dobivaju se u školi.

Ako komisija utvrdi da dijete s obzirom na psihofizički razvoj nije

spremno za školu, za dobrobit Vašeg djeteta, odgodit će mu se upis u školu za

godinu dana.


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
!

EKO ŠKOLA

 

 

Kalendar
« Rujan 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 9. 9. 2014.

Ukupno: 266954
Ovaj mjesec: 3055
Ovaj tjedan: 817
Danas: 19
PRISJETIMO SE
PORTALI

 

 

POMOĆ U UČENJU MATEMATIKE: 

TONI MILUN   

Antonija Horvatek: Matematika na dlanu

Korisni linkovi


 > Enter
 > Bug


CMS za škole logo
Osnovna škola Šestine Zagreb / Podrebernica 13, HR-10000 Zagreb / os-sestine-zg.skole.hr / ured@os-sestine-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju